در مورد دبی گفتنی های زیادی وجود دارد از جاذبه های گردشگری و تفریحی گرفته تا آداب و رسوم و فرهنگ مردم دبی ، ولی قبل از سفر به دبی لازم است تا اطلاعاتی ضروری درباره آب و هوا، حمل و نقل عمومی ، فرهنگ و تجارت این شهر بدانید.قبل از اینکه بلیط هواپیما را خرید کنید و یا برای رزرو هتل اقدام کنید متن زیر را بخوانید تا تمام اطلاعات لازم برای سفر به دبی را کسب کنید.

راه های سفر به دبی

برای سفر به دبی مسیرهای هوایی ، زمینی و دریایی برای تجربه سفری آسان ایجاد شده است . با توجه به موقعیت جغرافیایی خوب دبی و داشتن شبکه های عالی از جاده ها و بزرگراه ها که به کشورهای عربی وصل می شود سفرهای منظم به دبی به آسانی قابل دسترس است.
بیش از 125 ایرلاین که از سراسر جهان به دبی پرواز دارند و شبکه ای از بزرگراه ها که کشور دبی و کشورهای gcc  را به یکدیگر مرتبط می کند و یک شبکه مدرن از جاده ها و بزرگراه های درجه یک ، هفت امارات متحده عربی را به هم وصل می کند.

تور دبی

تور دبی ارزان

تجارت در دبی

دبی بزرگترین قطب تجاری منطقه است که موقعیت جهانی آن نقش مهمی در اهمیت آن در تجارت بین المللی دارد. اگر برای تجارت به دبی سفر می کنید و با همکار جنس مخالف خود قرار ملاقات دارید برای جلوگیری از ناراحتی از دست دادن خودداری کنید.

زبان مردم دبی

زبان رسمی مردم دبی عربی است و اگر به زبان عربی تسلطی ندارید می توانید با زبان انگلیسی در این شهر صحبت کنید البته زبان های فارسی، چینی ، هندی و اردو در میان نیروهای کار در دبی که برای کسب و کار و تجارت به دبی مهاجرت کرده اند شنیده می شود.

موارد غیرقانونی در دبی

حمل یا فروش مواد مخدر یا داروهای آرام بخش مانندق کدئین غیرقانونی است و بایستی قبل از سفر به دبی حتما از مجاز بودن داروهای مصرفی خود اطمینان حاصل فرمائید و در صورت حمل هرنوع وسیله ای دقت کنید چرا که مجازات سخت شامل حبس و یا اخراج را در پی خواهد داشت

دین و فرهنگ مردم دبی

دبی شهری آزادمنش است و از 200 ملیت مختلف تشکیل شده است. ادیان مختلفی در دبی وجود دارد اما دین رسمی این شهر دین اسلام است و هرگونه نقد توهین آمیز به دین اسلام ممنوع است.
دبی با توجه به پیشینه خود مردم مهمان نوازی دارد اما لازم است تا به فرهنگ و آداب و رسوم آن احترام بگذارید برای مثال با توجه به اینکه اکثریت دبی مسلمان هستند بهتر است لباس های مخصوص به ویژه در محیط کار بپوشید. هفته کاری از یکشنبه تا 5 شنبه است و جمعه و شنبه آخر هفته محسوب می شود.

آب و هوای دبی

با توجه به قرارگیری دبی در صحرای دبی تمام سال از آب و هوای گرمی برخوردار است. ماه های زمستان از اکتبر تا ماه می در خنک ترین وضعیت آب و هوایی با میانگین 20 درجه سانتیگراد است . در ماه های تابستان بین ژوئن تا سپتامبر هوا بسیار گرم می شود و میانگین آن به 30 تا 40 درجه سانتی گراد می رسد.