شهر پوکت در تایلند که بعنوان دومین ساحل برتر جهان معرفی شده است با ساحل های بکر و رنگارنگ خود هر ساله میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند. بسیاری از گردشگران برای گذراندن یک تعطیلات رویایی این جزیره زیبا را انتخاب می کند.بیش از نیمی از پوکت را جنگ پوشانده است . شهر پوکت منابع بسیار غنی از قلع دارد . واحد پول رسمی پوکت بات تایلند است .

آب و هوای پوکت برای تور پوکت

پوکت دارای آب و هوای خشک و مرطوب استوایی است . در ماه آذر تا اردیبهشت باران کمی می بارد . در ماه خرداد فصل های بارانی شروع می شود که تا آبان ماه ادامه دارد.بهترین زمان سفر به پوکت از نظر آب و هوایی  بین آذر تا اسفند ماه است.

تور پوکت

سرگرمی های پوکت

  • ساحل کاتا نوی بیچ

این ساحل نزدیک به ساحل کاتا قرار گرفته و با اینکه کوچک است مناظر دیدنی بسیار تماشایی دارد . از جاذبه های آن می توان به خلیج کارون ، کاتا و کاتا نوئی می توان اشاره کرد که بهترین زمان برای بازدید بین ماه نوامبر تا آوریل است .

  • ساحل نای هارن

این ساحل که در جنوب جزیره پوکت قرار دارد با وجود گردشگران زیادی که به این منطقه سفر می کنند تقریبا دست نخورده مانده است. دلیل جذابیت و زیبایی این شهر در نگاه اول شن و ماسه های نرم و زیبا و آبهای شفاف کریستالی آن است . در این ساحل می توانید غذاهای محبوب تایلندی را تجربه کنید

  • آکواریوم پوکت

آکواریوم گرمسیری، که در آن مجموعه ی کم نظیری از ماهی های استوایی، لاک پشت ها، مرجان ها و گونه های دیگری از جانوران دریایی وجود دارد.

  • موزه حقه های پوکت

این موزه با هدف تحریک تخیل شما ساخته شده است . هنرهای سه بعدی زیادی برای دیدن وجود دارد و شما می توانید برای عکاسی سوژه های مختلفی داشته باشید.

  • پناهگاه فیل ها

در این مورد از سرگرمی های پوکت خبری از فیل سواری نیست و به دلیل اینکه بسیاری از فیل های مجموعه پیشینه دردناکی را پشت سر گذاشته اند بهتر است که فقط فیل ها را ببینید و از تماشای زندگی سالم آن ها شاد شوید.

  • پارک ملی مو کو سورین

اگر به غواصی و شنا در آب های فیروزه ای علاقمند هستید و یا دوست دارید در ساحل بکر با آب و هوای استوایی قدم بزنید پارک ملی مو کو سورین می تواند گزینه مناسبی باشد. این پارک ملی در جزایر آندامان قرار گرفته که دارای آب های روشن و صخره های مرجانی خیره کننده است.

  • بازار چیلوا

این بازار یکی از رایج ترین بازار در پوکت برای خرید سوغاتی است . در بازار چیلوا لباس های مد روز، انواع کیف ، لوازم آرایش و ... در معرض فروش قرار گرفته است.

  • ساحل لائم سینگ

این ساحل در شمال پاتونگ قرار گرفته و از جزایر غربی پوکت به شمار می رود. زیبایی این ساحل به گونه ای است که گویی قطعه ای از بهشت در زمین جا مانده است.

  • جزیره فی فی

یکی از زیباترین جزایر گرمسیری فی فی است که از دلایل اصلی جذب گردشگر به پوکت است. این جزیره با صخره های آهکی و جزیره های شنی بسیار زیبا است .

تور پوکت ارزان

بهترین تور پوکت

نکات قبل از سفر به پوکت

مردم پوکت به زبان انگلیسی مسلط نیستند.

در سوپرمارکت ها نیز می توانید سیم کارت تهیه کنید

هنگام بازدید از معابد و مکان های مذهبی پوشش مناسب داشته باشید

قبل از سوار شدن در تاکسی میزان کرایه و  مسیر را مشخص کنید.

رانندگی در پوکت نیازمند مراقب و احتیاط بیشتری است

آب شیر در پوکت آشامیدنی نیست