استانبول بزرگترین شهر کشور ترکیه و توریستی ترین شهر این کشور می باشد. وجود جاذبه های گردشگری فراوانی که در این شهر وجود دارد ، مراکز خرید زیاد و جشنواره های جالبی که سالانه در این کشور برگزار می شودباعث شده این شهر به یکی از قطب های توریستی در جهان تبدیل شود و درخواست تور استانبول در ایامی از سال به اوج خود برسد.

فرهنگ و رسوم مردم استانبول

فرهنگ هر کشور در طول تاریخ دستخوش تغییراتی است اما چیزی که تغییر نمی کند اصالت یک فرهنگ است که شامل : اعتقادات ، باورها ، تاریخ ، مذهب و ارزشهای اسطوره ای  آن کشور می باشد.
ترک ها مردم مهمان نوازی هستند و به این صفت معروف هستند. یکی از رسوم آن ها در مراسم عزاداری است که همسایگان شخص عزادار تا روز سوم برای شخص عزادار غذا می فرستند.
یکی از عادات معروف مردم ترکیه قهوه خوردن است اینکه ساعتها با دوستانشان در قهوه خانه ها وقت بگذارند و در مورد همه مسائل صحبت کنند.مردم ترکیه از کلماتی مانند "قارداش " یعنی برادر ، "آبلا "
یعنی خواهر بزرگتر، "باجی " به معنای خواهر برای تمایز بین کوچکتر و بزرگتر ، برای صدا زدن یکدیگر استفاده می کنند.
در مورد مذهب مردم ترکیه اگرچه اکثر مردم ترکیه مسلمان هستند  اما دولت ترکیه یک دولت سکولار است و به همین علت در ایام ماه مبارک رمضان، رستوران ها باز بوده و هیچ کس در باز و یا بسته بودن آن منعی ندارد.

فرهنگ غذایی شهر مهم کشور ترکیه به‌ واسطه‌ علاقه‌ بسیاری که به غذاخوردن از خود نشان می دهند در بین مردم کشورهای دیگر کاملا شناخته شده می باشد و هر منطقه‌ ای از کشور ترکیه سبک غذایی خاص خودش را دارند البته که شباهت هایشان خیلی بیشتر است ، مردم به دلیل رژیم غذایی خود ، مورد تحسین و زبانزد کل جهان هستند به طوری که آنها این مورد توجه بودن را مدیون طعم و عطر بی‌ نظیر غذاهایشان ، تاریخچه‌ غنی غذایی ، تنوع و گوناگونی مواد تشکیل دهنده‌ آن و رژیم غذایی متفاوت در هر منطقه‌ جغرافیایی می دانند.

تور استانبول

تور استانبول ارزان

تور استانبول تجربه سفری هیجان انگیز است به جاذبه های استانبول در ترکیه و همانطور که می دانید استانبول به شهری نیمه اروپایی و نیمه آسیایی تبدیل شده است و همین باعث شده که تور استانبول یکی از محبوب ترین تورها برای سفر باشد.
جهت رزرو تور استانبول ارزان می توانید از طریق سایت سه کلیک اقدام به رزرو آن کنید. سایت سه کلیک جامع ترین سامانه رزرواسیون آنلاین برای بلیط های پرواز و انواع تورها و سایر بلیط های دیگر می باشد.

تور استانبول ارزان

رزرو هتل در استانبول

اگر شما قصد رزرو هتل در استانبول را دارید باید بدانید که قیمت رزرو هتل ها بر اساس چند فاکتور متغییر است. مهم ترین آن فصلی است که درخواست برای سفر به استانبول بیشتر می شود. زمانی که استانبول با ازدحام جمعیت روبرو می شود قیمت ها افزایش می یابد. قیمت رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل افزایش می یابد. شلوغ ترین زمان سفر به استانبولدر فصل بهار و تابستان واوایل پاییز است که آب و هوایی عالی دارد. جشنواره‌های خرید و فصل حراجی‌های استانبول در اوایل تابستان (نیمه‌های مرداد ماه) یا شروع سال نو میلادی برگزار می‌شوند. برای خرید در استانبول این تاریخ‌ها را انتخاب کنید تا خریدی با قیمت‌های ارزان داشته باشید.
قیمت رزرو هتل های استانبول در ماه های سرد که از اواسط پاییز تا آخر زمستان است کاهش می یابد. بنابراین بیشترین قیمت هتل ها در فصل بهار و تابستان است.

خرید بلیط هواپیما استانبول

اگر قصد سفر به استانبول را دارید و میخواهید بلیط هواپیما استانبول را رزرو کنید یکی از سایت های معتبر در این زمینه سایت سه کلیک است که فقط در چند مرحله وبه سادگی می توانید بلیط مورد نظر خود را رزرو کنید.